Jackfruit!

6 augustus 2019 - Kampala, Oeganda

Maandag 5 augustus

Vandaag niet een hele bijzondere dag. Ik ga naar de school, geef de hele dag les omdat tr. Brenda weer ziek is en houd mijn lessen van de pabo over identiteit. Dit was erg leuk en de kinderen zijn enthousiast. Wel verbaasde ik me (in negatieve zien) over de woordenschat van de kinderen. Zelfs het woord 'funny' moest ik uitgebreid uitleggen. Ik was blij dat ik er een vertaler bij had 😉

Mijn boda driver van deze ochtend, Geoffrey, en ik spreken af dat hij me na school boda leert rijden!! Echter ga ik eerst met Simone en Ira boodschappen doen bij Garden City Mall, waar ik ook een overheerlijk passievrucht ijsje eet. Hierdoor zijn we pas rond 18u thuis en heb ik Geoffrey dus gemist. Helaas! Morgen een nieuwe poging. De avond verloopt rustig en jawel: ik win een potje Yathzee!! Een goede avond dus 😉

Dinsdag 6 augustus

Ook vandaag op de school niet veel bijzonders. Ik hervat mijn lessen over identiteit, heb verder veel lessen ingepland staan en ben dus bijna de hele dag druk. Na mijn pabo lesje zijn de kinderen een beetje moe en gaan we springtouwen met de klas. Hier ontwikkel ik een nieuwe vaardigheid: turbo springen!! Het touw draait enorm hard rond en je springt zo snel als je maar kan 😉 's Middags hebben de kinderen bijbel studies, dit loopt (zoals elke week) enorm uit waardoor ik nog wel geteld 20 minuutjes heb voor een lesje Engels (het waren er eerst 80 😋). Ik speel een beetje met de kleuters die het hilarisch vinden dat ik ze wil' opeten' en ga koken in de grote pan. Leuke middag zo 😝

We maken pasta pesto en eten gezellig samen met het oudere deel van de groep (de rest is op safari). Met deze mensen is het erg gezellig en kunnen we uren lang kletsen. Fijn! Ook proberen we een jackfruit. Zondag heeft Mugura deze al uit de boom gehaald en hij ligt nu al twee dagen te stinken bij de voordeur. Ze wegen ongeveer 30 kilo en zijn groter dan watermeloenen! Mugura kapt hem open en de geur wordt er niet beter op. We proberen het en het is super lekker! Een combi van ananas en mango, maar dan toch net anders 😍 Ik mag ook een poging doen om de rest te kappen en ga lekker los met het kapmes. Jammer dat we in Nederland geen jackfruit hebben.

IMG_20190806_192027IMG-20190806-WA0006IMG-20190806-WA0005

1. Jos Du Bois:
    7 augustus 2019
    Mooie ervaring Jamilla, prachtige natuur ook en de nodige uitdagingen, leuk geschreven artikelen!
    Nog veel plezier en pas goed op jezelf 😘
  2. Jamilla Windt:
    14 augustus 2019