Lievelingsdier

1 augustus 2019 - Kampala, Oeganda

Donderdag 1 augustus

Vandaag alweer mijn laatste schooldag van deze week. Morgen gaan we op tripje naar lake Bunyonyi!! Zin in. Mountenbiken met zebra's, ben erg benieuwd. Ik ben weer op tijd op school en geef een heel kort lesje in P4. Ze hebben namelijk mega veel werk voor wiskunde, dus als ze een beetje doorwerken kunnen ze dat afmaken. Ook een Engels lesje in P3 kijk ik mee. Tr. Angel geeft vandaag een lesje. Hierna kletsen we samen over muziek. Ik krijg veel Oegandese muziek te horen en zet ze gelijk in m'n lijstje. Ook laat ik haar Nederlandse Carnavalsmuziek, Marco Borsato en de echte Nederlandse tienermuziek horen. Dit vindt ze geweldig, ze luistert vooral naar de beat en we gaan even lekker los. Na de pauze kom ik erachter dat Tr. Brenda ziek is. Ik neem al haar lessen over en spendeer veel tijd in P3. Eerst even een geïmproviseerd rekenlesje. We hebben drie lesuren dus tijd zat. Na het rekenen mogen de leerlingen van mij een tekening maken van hun lievelingsdier. Met de leerlingen die al klaar zijn bespreken we wat dieren. Ook haalt een kind op gegeven moment een boek uit de bieb. Wat ik erg slim vindt want nu kan ze het dier natekenen. Ook zoek ik op mijn telefoon een vlinder op en zo is uiteindelijk iedereen hard aan het kleuren. Sommige met pen want die hebben geen potlood meer, sommige met een gekleurd potlood. Het maakt allemaal ook niet zoveel uit. De kinderen zijn blij en hebben veel creativiteit, wat ik erg leuk vind om te zien. Dit was een leuk lesje zo.

IMG_20190801_125109IMG_20190801_125214IMG_20190801_125947IMG_20190801_130108IMG_20190801_130130_1IMG_20190801_130233

Na de lunch, die trouwens vandaag een stuk beter was omdat de bonensaus zowaar smaak had ;), hebben we weer quiz. Twee uur lang vervelen en bloemetjes tekenen dus ;) O, nee. Toch niet. De leerkracht aan de overkant van het lokaal verveelt zich ook en begint me berichtjes te sturen op Facebook. Erg grappig want we hebben best een leuk gesprek en zo gaat de tijd wat sneller. Hierna wordt het nog leuker. Een van de leerkrachten vraagt of ik vanavond mee uiteten ga. Hoe ga ik me hier uit redden, was mijn gedachte. Redelijk ongemakkelijk. Ik heb maar gezegd dat ik al eet plannen had ;) Nu krijg ik echter weer Facebook berichtjes, ik moet toch maar eens iets goeds verzinnen of mensen gewoon afwijzen ...

's Avonds koken we risotto en maak ik bananenbrood, welke trouwens erg goed gelukt is! Ik pak mijn tas wat best lastig is wanneer je drie dagen weggaat maar eigenlijk best veel spullen mee moet nemen in je rugzakkie.... En o ja, de tasjes die we bij de nursery school hebben laten maken waren klaar! Ze zijn prachtig geworden en mijn broeken zijn (gelukkig) weer heel. :) Nu kan ik weer wat anders aan dan mijn spijkerbroek, fijn.

Een fijne avond allemaal en alvast zachte dromen toegewenst!

Jam

1. Ted:
    3 augustus 2019
    Wat dacht je van gewoon 'Nee' zeggen ;-)
    Fijn weekeind.